Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Semestern i Junsele 2011

Av Emilia Forsberg - 28 juli 2011 19:43

Hejsan! Ja igår så var jag i Junsele djurpark med min pappa, lillasyster Felicia o halvsyster Alva, Pappas tjej Catherine och deras kompis Bea och hennes barn Moa. Vi hade jättekul! 

Först så klev vi upp 06.30 för att vi skulle hinna med, Vi skulle ju hämta både Alva från hennes farmor och Bea o Moa. När vi kom till Bea och väntade så kom hon inte på en gång så pappa och Catherine fick ringa henne några gånger men tillslut hade hon svarat och hon hade ställt sin klocka fel så hon vaknade inte förän 08.10 När vi åkt i ungefär 2,5 timme så stannade vi för att ta en paus,vi hade stannat vid en kyrka. Vi stod där ungefär en halvtimme sen skulle vi åka men tyvär så startade inte bilen så vi fick stanna där en stund. Tillslut fick vi hjälp av en så vi kunde åka vidare. När vi åkte sista biten och parkerade utanför djurparken så kändes det så skönt att vi änteligen var framme. Jag, Alva, Felicia och Moa skulle gå tillsammans, så först gick vi till Lemurerna, sen vidare till vargarna, lodjuren och sen kom dom fina tigrarna och några av dem var vita. det var både vuxna och några ungar.Sedan gick vi vidare till björnarna, renarna o älgarna. Vi såg även vildsvin, Jakar, kameler, lamor och söta åsnor och fina kängurur men dom såg man inte så mycket av. 

Senare gick vi och köpte glass det var verkligen gott när det var så varmt ute. När vi sedan kollat på alla djur så gick jag, Alva o Moa till karusellerna det var inte så många, så vi åkte bara parisehjulet. Det var kul! Sen gick vi och åt med resten av familjen det behövdes verkligen, det är gott med vindruvor, mackor o kyckling  tycker jag. Sedan gick jag, Alva, Moa och Bea till en inhägnad där dom visade upp två stycken jätte söta tigerungar en vit och en orange. Det var verkligen kul o se. När vi kollat klart gick vi och badade i en stor pool det var riktigt skönt. Vi badade länge. Sedan duschade och bastade vi, jag, Alva, Moa och Felicia. Efter det bar vi oss hem men först stannade vi på en mack och vi köpte glass. Klockan va ungefär 21.30 när vi var hemma hoss mamma igen. Det var en otroligt rolig dag tycker jag. Hejdå och Ha det super Bra!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Forsberg - 9 augusti 2011 13:37

Hejsan! ja det här var innan vi åkte till Junsele. Jag, mamma, Felicia o Inge vi skulle åka på semester till Frösö, vi började åka. Det tog någon timme för vi skulle först till Thailendska paviljongen. Det var väldigt fint där, eftersom det var fö...

Av Emilia Forsberg - 7 augusti 2011 21:04

Hejsan! idag har jag varit hos mina kusiner med pappa, Cathrine, Alva och Felicia. Då grillade vi hamburgare, det var jätte gott! vi var där till 8. Igår så var pappa o Cathrine på sina kompisars bröllop, då var jag och Alva hemma själv för Felici...

Av Emilia Forsberg - 28 juli 2011 20:34


Hejsan det här är min lilla älskling Tussen         Puss på dig Tussen.   ...

Presentation

Hejsan jag heter Emilia och tänkte göra en ganska bra blogg hadde jag tänkt. Jag vet inte riktigt vad bloggen ska handla om. Namnet på min blogg har egentligen inte något med bloggen att göra tänkte det bara var lite kul. Ha det bra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards